Lycklig med mycket pengar? + Ginzas rea!

DATUM: 2008-08-13 KLOCKSLAG: 19:43:54
Jag har funderat mycket det senaste på hur det vore att ha mycket pengar. Tanken lockar något oerhört ska ni veta.. men samtidigt när man tänker efter, blir man verkligen lyckligare med en massa pengar?

Jag kan tycka såhär.. att vinna tex 1 miljon kr, det kommer man långt på. Man kan betala lite på sitt lån på bostadsrätten/huset, man kan skämma bort sig lite, ge bort en del till välgörenhet/familj, äta lyxigare, kanske köpa sig en ny bil och resa en del. Det räcker ju långt. Då har man kunnat unna sig en del saker!
Men att tex vinna obegränsat med pengar (som tex i USA..) tror jag stiger en åt huvudet, jag tror ärligt talat att man inte till slut kan hantera pengarna! Det är inte heller roligt att kunna köpa sig PRECIS vad man vill, det finns då inget att längta efter!
Man blir lycklig till en viss del av pengar anser jag, i rimliga mängder.
Vad tycker ni?

Fick hem mitt paket från Ginza.se som jag beställde i fredags. Dom firar 40 år och har rea! Beställde 7st filmer. Så med frakt landade det på 309kr, inte alls farligt för 7 filmer! :)
Jag är en riktig ♥ filmoman ♥ ska ni veta.. nu är hyllorna fulla och min sambo suckar.. *skrattar* :)
Dock kommer det lösa sig i nästa boende, vi har redan valt ut dvdförvaringen i form av ett vitrinskåp i svart som man hänger på väggen. Mer plats - mer filmer! ;) hehe..

Ha en fortsatt härlig kväll!



Bifogar en bild på min lilla pälsråtta, visst är hon söt? :)






Kommentarer
Postat av: Jan Wikstedt

Jaså tycker du a du e filmoman? då ska du se här hos mej!! ja å syrran har över 400 i bara DVD filmer å sänn har vi ett gäng me VHS:r också.. hehehe

2008-08-13 @ 20:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang