Stress

DATUM: 2008-11-03 KLOCKSLAG: 21:15:11

Har känt mig väldigt stressad på sista tiden, såpass till den grad att jag börjar få svårt att kontrollera den & koppla av..
Det har börjat sätta sig på kroppen i form av ont i axlar, rygg, tryck över bröst m.m och jag vaknar flera ggr på nätterna & har svårt att somna om.
Jag har tusen tankar i huvudet på dagarna, ska göra det ena & det andra, tankarna tar så mycket kraft & energi att jag är ständigt trött, orkeslös, irriterad..
& såhär kan det inte fortsätta.

Idag började jag med avslappningsövningar, har provat innan men har inte haft ro att sitta still & lyssna men klarade av det idag, & det var riktigt behagligt faktiskt, skön känsla att vara totalt avslappnad!
Har fått rådet att meditera, men det gäller att avsätta en tid till det varje dag.. men jag känner att jag är tvungen att göra det om jag inte ska stressa sönder mig..

Hur gör ni för att koppla av?



Kommentarer
Postat av: Nina

Läser läser o läser...:)

p.s typiskt nattarbetare att känna sig så, du åldras 10 år fortare än dom som jobbar dag, blodtryck o annat stiger bara på grund av att jobba när kroppen egentligen ska sova....

2008-11-04 @ 15:44:14
Postat av: Christian

Jag brukar lägga mig i sängen och lyssna på ljudbok i totalt mörker.. då blir jag så avslappnad jag kan bli..

2008-11-20 @ 14:06:27
URL: http://kebabpizza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang