Julgodis: Nyttig ischoklad

DATUM: 2009-12-15 KLOCKSLAG: 12:43:22
Här är en nyttigare variant på julgodis. Detta receptet är superenkelt & är väldans gott. Jag är inte mycket för russin men här använde jag mig av sultanrussin som är lite sötare än vanliga & på något konstigt vis känner man inte russinsmaken! :)
Receptet kommer från hälsoexperten Zarah Öberg.


Nyttig ischoklad

100 g mörk choklad (70%)
½ dl russin
½ msk apelsinskal


1. Finhacka russinen & riv apelsinskalet. 

2. Smält chokladen i vattenbad & blanda i russinen & apelsinskalet.

3. Häll upp i valfria formar & låt stelna i kylen!





Bilder från Google.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Gud så smart, det ska jag göra! :)

2009-12-15 @ 15:14:22
URL: http://pluppan.blogg.se/
Postat av: Emma

Det lät ju faktiskt jättegott, kanske blir att jag testar:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang