Mera snö?

DATUM: 2010-02-25 KLOCKSLAG: 12:58:50
Då var det dags igen för mera snö. Tjocka vita flingor faller ner utanför vårat fönster just nu.
Jag önskar att jag vore en sådan person som älskar snön, som hoppar av glädje när jag ser snön falla utanför, som tar på sig tjocka vinterkläder för en härlig vinterpromenad, eller som packar väskan med varmt kaffe & ostmackor för en skidtur. Men NEJ, hur mycket jag än vill så blir det inte så!
När jag var liten älskade jag när det snöade. Jag minns ett tillfälle då jag & min bror byggde en snöigloo när vi bodde hemma. Jag var nog inte mer än typ 8-9 år då. Va roligt vi hade! En gång fyllde vi upp hinkar med varmt vatten & slängde ut på uppfarten för att vi skulle få en isbana. Det var måttligt populärt & vi fick en utskällning efter det haha, men så roligt vi hade. Vi stannade ute till sena kvällen den gången. Jag minns att jag låg på rygg på isen & tittade upp på stjärnhimlen.
Hur kommer det sig att efter haft så roligt i snön i barndomen kan komma att ogilla det nu i vuxen ålder?

Idag får vi troligen lite besök här i eftermiddag. Nu hade jag tänkt plocka iordning lite & sedan ev testa ett nytt brödrecept jag hittat. Måste även plugga lite & förbereda mig inför skolan på måndag. Allt är som vanligt här med andra ord =)


Minns ni snöbollskrigen man hade i skolan? =)
Bild från Google

Kommentarer
Postat av: S

Jag önskar också att man kunde uppskatta det! Men istället drömmer man balerinaskor och utekvällar i parker.. Man blir kanske för bekväm när man är vuxen. Ha en härlig dag trots kylan!

2010-02-25 @ 17:01:42
URL: http://studentkrubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang