Broccolilåda med pasta

DATUM: 2010-01-21 KLOCKSLAG: 21:48:58

Dagens middag. Denna rätten är bra ifall man vill ha mat snabbt =)
Broccoli är faktiskt en av mina favoriter bland grönsaker. Avskydde det när jag var mindre (som alla barn typ haha) men har lärt mig att uppskatta det nu!

Broccolilåda med pasta
Ca 4 port

4 dl kokt fullkornspasta tex skruvar
300 g färska eller frysta broccolibuketter
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
4 ägg
2½ dl matlagningsgrädde
1½ dl riven ost
(helst lite starkare)


1. Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av.

2. Blanda broccolin med den kokta pastan i en smord form. Salta & peppra.

3. Vispa ihop ägg & grädde tillsammans med osten. Häll det i formen.

4. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med bröd.



Kommentarer
Postat av: S

Vad bra, då ska jag testa det brödet när jag får tid att baka nästa gång:)

Visst får du fråga:) jag har ms.

2010-01-21 @ 23:43:15
Postat av: Moa

Vilken trevlig blogg, jag länkar till dig så jag hittar igen, hoppas det är okej. Moa

2010-01-22 @ 09:07:25
URL: http://www.halsoplock.blogspot.com
Postat av: Det ska va' gott att leva

Verkligen gott med färsk broccoli, det bli soppigt med den frysta.



Så lätt så gott :)

2010-01-22 @ 12:30:38
URL: http://nyttigheter.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang