Het chili

DATUM: 2010-01-27 KLOCKSLAG: 00:17:46
Denna köttfärsröran åt vi idag tillsammans med råris. Det blev alldeles lagom hett. Jag gillar nämligen inte när det är för kryddigt & det känns som munnen brinner upp.. vissa gillar ju det, tyvärr inte jag =)


Het chili

300 g köttfärs
1 gul lök
2 msk olja
1 burk krossade tomater
1 burk kidneybönor
1 grön jalapeno
2 vitlöksklyftor
1 msk pressad citronsaft
Salt & peppar
Några stänk tabasco



Fräs köttfärsen i olja i en stekpanna. Skär löken i grova bitar & låt den fräsa med. Tillsätt tomater, bönor, finhackad jalapeno, vitlök & citronsaften & låt koka ca 10 min. Smaka av med salt & peppar. Servera med ris.




Bild från Google

Kommentarer
Postat av: S

Mmm, låter gott! Jag gillar inte heller när det är så starkt att det bränner i munnen, men det får gärna hetta lite. Lagom är bäst:)

2010-01-27 @ 09:38:30
URL: http://studentkrubb.blogg.se/
Postat av: SANDRA

Sv: Jaha, okey. Tusen tack.! :D

2010-01-28 @ 18:08:46
URL: http://sandrarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang