Insalata di broccoli

DATUM: 2010-01-26 KLOCKSLAG: 12:46:36
Detta receptet provade jag att göra igår kväll. Jag tyckte det blev jättegott. Det smakar friskt & fräscht & ifall ni gillar broccoli tycker jag ni borde testa att göra detta!
Receptet kommer från Paolo Roberto.


Insalata di broccoli
4 port 

300 g broccoli (färsk eller djupfryst)


Dressing

2 msk citronsaft
1 klyfta vitlök, fint flisad
2 msk olivolja
1 tsk salt


1. Skölj den färska broccolin & dela den i små buketter. Lägg buketterna i kokande, lättsaltat vatten & koka ca 2 min. Var noga med att inte koka för länge. Broccolin ska behålla sin spänst.

2. Häll av kokvattnet & spola med kallt vatten. Låt broccolin rinna av väl.

3. Blanda citronsaft, vitlök, olivolja & salt i en skål. Tillsätt broccolibuketterna & blanda noga men försiktigt. Klart att servera!



Kommentarer
Postat av: Neha

Visst det skulle jag kunna göra=)

Men problemet är att jag inte kan garantera att det sitter supersnyggt. Tyg är också ett problem för mig men annars så visst, skulle vara kul=)

2010-01-26 @ 12:50:03
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: SANDRA

Sv: Jaha, men gud vad härligt.!

Vi ska med förbi Barcelona, de ligger så nära Calella.

Att åka utomlands är det jag längtar efter hela året. Kan inte förstå att jag hamnade i ett så kallt land. Passar mej inte alls:P.



Jag älskar broccoli, när jag var liten och nu med.!

2010-01-26 @ 18:39:40
URL: http://sandrarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang