Mexikansk kycklingpaj

DATUM: 2010-01-04 KLOCKSLAG: 15:52:04

Detta är nog den godaste pajen jag någonsin ätit. Ni bara MÅSTE testa att göra denna. Jag lovar att ni INTE blir besvikna! Vi gjorde den enligt receptet. För en nyttigare variant kan man byta ut mjölet till pajskalet till grövre ex.
Receptet kommer från Tasteline.


Mexikansk kycklingpaj

4 port.

1,5 dl vetemjöl
50 g smör
1 msk vatten
1,5 msk jalapenos
0,5 st grillad kyckling
(eller vanlig stekt)
1 st gul lök
150 g champinjoner
100 g philadelphiaost
0,5 burk Old El Paso Thick´n Chunky Salsa
200 g cheddarost
(vanlig riven går också bra)
200 g isbergssallad
3 st tomater
250 g gurka



1. Sätt ugnen på 225°C. Gör pajdegen. Blanda mjöl och smör till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut pajdegen i en smord ugnssäker form, och grädda ca 10 min.

2. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl!

3. Riv osten. Bred ut jalapeños och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten.

4. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält. Servera med Old El Paso Picante Salsa Dip eller Thick´n Chunky Original Salsa och en grönsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang