Ta en kopp te - till håret!

DATUM: 2010-01-23 KLOCKSLAG: 18:02:54

Även håret kan njuta av en kopp te för att bli starkare, vackrare & friskare. Välj en tesort som passar din hårfärg & få ett hår med djup i färgen & massor med glans.

Kamomillte till blondiner: Ger både en naturligt ljus färg samt reflexer till håret. Gör ett starkt kamomillte av 4-6 påsar kamomill & 1,5 liter vatten. Låt det dra minst 10 min & låt det svalna. Tvätta håret & häll teét genom håret några gånger. Svep en varm, urvriden handduk om håret & låt sitta ca 10 min. Red ut håret & torka det gärna ute i solen.

Svart te till brunetter: Svart te ger dig skinande blankt hår. Gör ett starkt te av 3 msk svart te eller 6 påsar till 1,5 liter vatten. Låt teét dra 10 min & sila det. Tvätta håret & häll det kalla teét genom håret några gånger. Låt det droppa ur, svep en urvriden handduk om håret & låt sitta 15 min. Skölj sedan håret. Bäst resultat får du om du upprepar detta en gång i veckan.

Hibiskus till rödhåriga: Är du rödhårig får du glansigt hår med hjälp utav hibiskus eller nypon. Teét ska vara starkt. Använd minst 6 påsar. Låt teét svalna & skölj håret med det många gånger. Slå en fuktig handduk om huvudet & vänta 15 min. Skölj håret.


Tips:

- Använd ett par lätta plastskålar eftersom du ska hälla teét genom håret flera gånger.

- Har du mycket långt hår måste du dubblera mängderna.

- Använd en gammal handduk - te färgar av sig!


Källa: Iform




Bild från Google


Kommentarer
Postat av: S

Ja, det var jättegott, tack för tipset!

2010-01-24 @ 22:41:35
URL: http://studentkrubb.blogg.se/
Postat av: SANDRA

Fungerar verkligen detta.?

De låter ju jätte bra, det ska jag nog göra idag.!

Men hur ska man kunna lägga i vattnet flera gånger.? Går det att doppa håret i vattnet och ha det där en stund.?

2010-01-26 @ 18:41:55
URL: http://sandrarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang