Vegetarisk carbonara

DATUM: 2009-05-03 KLOCKSLAG: 18:18:58

Pust! Nu har jag hållt på & bråkat med picasa,
bildprogrammet jag använder ibland till mina foton.
Skulle skriva in text till fotot men det fungerade inte riktigt som jag ville att det skulle göra men löste det till slut.. *morr*
Ibland är tålamodet inte så stort som det borde vara..

Detta blev iaf dagens middag :)




Här använde jag mig av vegetariskt bacon från Hälsans kök. Äter väldigt mycket mat från Hälsans kök men det var första gången jag testade just detta.
Vet inte riktigt om det smakade bacon riktigt, mera åt korvhållet. Men gott var det iaf :)


1. Koka upp vatten & lägg i spagettin (jag använder alltid fullkornspasta)

2. Skär en lök & en vitlök i små bitar & fräs i en stekpanna till dom blir genomskinliga.

3. Lägg i baconet i stekpannan 
(ska bara värmas)

4. Vispa 2 ägg & blanda med ca 1 dl riven parmesan.

5. Häll ut vattnet från pastan & häll över äggblandningen + bacon & lök & låt stå på en varm platta en liten stund. Rör om.

6. Krydda med salt & svartpeppar.


Smaklig måltid :)



Kommentarer
Postat av: Du vet inte

Hej hej





Va med o tävla i min blogg.. fina priser ;)

Något som inte går att köpa i butik.

Det börjar bli riktigt stort i sverige.

så va den första som vinner denna sexiga pris ;)





kramiiss

2009-05-03 @ 23:35:15
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang