Annorlunda tacopaj

DATUM: 2010-04-10 KLOCKSLAG: 23:08:11
Detta gjorde vi igår kväll! Fantastiskt god & myyycket godare än en vanlig tacopaj med skal. Detta är även perfekt som bjudmat!
Receptet kommer ifrån Tasteline. Har dock gjort lite egna ändringar.


Recept för 2 personer:

1 ask (á 200 g) Philadelphia naturell, EJ light
1 hackad gul lök
1 paprika
400 g blandfärs
2 msk olja
1 burk krossade tomater
2 pressade vitlöksklyftor
1 påse taco kryddmix
2 krm salt
2 krm nymald svartpeppar
2 tsk socker (framhäver smaken)
3 droppar tabasco
½-1 dm purjolök, skivad
100 g riven ost
100 g kärnfria oliver


Serveras med:

Nachochips
Sallad


1. Bryn lök, paprika och färs.

2. Tillsätt vitlök och tomater. Låt koka "torrt" i 20 min. (Om fyllningen är för rinnig blir inte pajen bra. Red ev. med lite Maizenaredning för att få färsblandningen riktigt tjock)

3. I med salt, peppar, tabasco och socker, samt tacokrydda.

4. Bred ut Philadelphiaosten i en form. (Du behöver inte smörja före)

5. Häll fyllningen över philadelphiaosten.

6. Lägg den skivade purjolöken & oliverna ovanpå. Täck med riven ost på toppen!

7. In i ugnen i 225 grader i ca 20 min.

8. Låt svalna något och servera med nachochips & sallad.

 





Kommentarer
Postat av: S

Mmm, ser gott ut! Jag ska också göra paj idag, fast med fetaost!

2010-04-11 @ 09:28:26
URL: http://studentkrubb.blogg.se/
Postat av: camilla

Vilken god gratäng gjorde den i går. Mina ungdomar tyckte den var jätte god det är bra betyg.

Skrev om den på min blogg och länkade till din blogg.

Ändrade lite på receptet du får kolla in på

http://millashalsoblogg.blogspot.com

Hälsningar Camilla

2010-05-01 @ 15:23:03
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang