Tonfiskpasta

DATUM: 2010-02-16 KLOCKSLAG: 21:36:09

Jag köper hem tonfisk med jämna mellanrum men vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Tycker det är tråkigt att bara göra tonfisksallad så jag letade runt lite förut efter något smarrigt recept & hittade detta! Dock gjorde jag lite ändringar. Resultatet blev väldigt bra. Det smakade väldigt gott tillsammans med vitlöken & kryddorna.


1
burk tonfisk, i olja eller vatten
2 st vitlöksklyftor
½ msk basilika,
torkad
½ msk oregano, torkad
Svartpeppar
Salt
Pasta

föredragsvis tagliatelle, linguine eller spaghetti
Ost, riven
Olivolja



1. Koka upp pastavatten och lägg i pasta.

2. Hacka vitlöksklyftorna och stek lite snabbt i olivolja.

3. Häll ut oljan/vattnet ur tonfiskburken, lägg i tonfisken i vitlökspannan
och blanda ordentligt. Ta av värmen innan vitlöken får färg.

4. Se till att spara lite vatten i kastrullen när du häller av pastan. När pastan är avhälld i durkslag läggs den tillbaka i det sparade pastavattnet. Häll lite olivolja över pastan och mal lite svartpeppar över.

5. Sedan tages tonfiskblandningen ner i pastan, en näve riven ost, basilikan + oreganon och salt efter tycke och smak.


Kommentarer
Postat av: Molly

tonfisk är så gott och passar ju till så mkt :)



hoppas att du har haft en bra dag på din utbildning :)



kram molly

2010-02-17 @ 15:04:47
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang