Grönsaker med guacamole

DATUM: 2010-06-13 KLOCKSLAG: 19:13:29

Ett av dagens mellanmål bestod av färgglada grönsaker med guacamoledipp! Första gången jag äter guacamole & jag kan säga att jag har verkligen blivit förälskad! Denna röran kan jag äta till ALLT! Både jag & Daniel slogs om det sista i skålen haha :P Jag tyckte faktiskt det smakade sourcream, vet inte om det var just detta receptet som gjorde det eller om det ska smaka så? :P
Iaf, jag följde inte receptet från punkt till pricka utan jag smakade av lite eftersom. Här kommer min version.


Guacamole

2 avokador
några matskedar cremé fraiche, lätt
1-2 pressade vitlöksklyftor
1-2 msk lime
2 krm salt



1. Halvera och gröp ur avokadorna.

2. Mixa eller mosa fruktköttet och blanda det med övriga ingredienser. Smaka av styrkan.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang