Superenkel grön ärtsoppa

DATUM: 2010-06-11 KLOCKSLAG: 09:50:38
Detta komponerade jag ihop själv efter ett recept från nya Iform. Receptet innehöll betydligt mer ingredienser än såhär men jag hade inte allt hemma så jag gjorde en enklare variant. Resultatet blev fantastiskt gott vilket bevisar att man behöver inte en massa råvaror för att avnjuta en god middag - me like!


Grön ärtsoppa med räkor
1 port

3 dl gröna ärtor (frysta)
1 lök
3 dl vatten + grönsaksbuljongtärning
Räkor


1. Skala & hacka löken & bryn den långsamt i olja i en kastrull. Koka under tiden upp vattnet med buljongtärningen.

2. Tillsätt ärtorna & buljongkoket i kastrullen med löken & låt koka under lock ca 10 min.

3. Mixa i mixer, häll upp & servera med räkor på toppen.


Enklare än såhär kan det knappast bli! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang