Utvärdering av Pågens vårnyheter!

DATUM: 2010-06-12 KLOCKSLAG: 09:36:38
Lovade ju er ett inlägg där jag skulle skriva om nyheterna från Pågen! :) Har smakat alla förutom Pågen Fröjd så tyvärr blir det inte någon utvärdering av den.


Pågen Trekorn - Tycker detta brödet blir bäst när man rostar det. Tyvärr smakar det inte så mycket som man kan tro & brödet blir lite lätt poröst & faller gärna sönder. Men med en god, lite starkare ost & det smakar toppen! Fullkornsinnehållet ligger på 44% i detta bröd.

Betyg: 3/5


Pågen Gifflar Kardemumma - Gifflarna från Pågen har väl inte undgått någon?! Förr när jag var en riktig snaskfia kunde jag äta upp en hel påse med kanelgifflarna utan problem.. Nu har dessa kommit i en kardemummaversion & de smakar sött & gott & har en tydlig smak av kardemumma. Jag är inte mycket för industriellt framställda kakor & bakverk längre, & kan tycka att istället för att köpa så bakar man själv då man undviker en hel del e-nummer som tyvärr finns även i dessa bullar. Men smaken är det inget fel på, & det är svårt att låta bli även dom här :)
Dessa gifflar är för övrigt en säsongsprodukt & finns i butik t.om 3 oktober.

Betyg: 4/5


Pågens Creméfyllda muffins med smak av sommarbär - Ok, nu ska jag vara elak. Dessa var ingen hit. När jag öppnade förpackningen så luktade de himmelskt men så fort jag tog en tugga - blä. Söta & sliskiga med något som ska likna bär i. (på förpackningen står det fruktgelébitar) Krämen i mitten smakar som smörkräm & var ännu sötare. Men som sagt - smaken är som baken & eftersom jag inte äter så mycket socker nuförtiden kanske mina smaklökar fick en chock & reagerade så :) Det kanske inte smakar lika sött för andra.
Det som dessutom tar ner betyget ännu mer är innehållet av e-nummer. Men som sagt, alldeles för söta för min smak.

Betyg: 1/5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang