Grönpanerad fisk

DATUM: 2010-03-20 KLOCKSLAG: 11:27:15
Jag behöver definitivt äta mera fisk för det gör jag inte så ofta, men jag har svårt att hitta enkla & goda fiskrecept - tills jag hittade detta! =)
Gott, enkelt, snabbt. Detta kommer jag göra om när jag ska äta fisk. 
Receptet kommer från Metro.se & likaså bilden.


Grönpanerad fisk
2-4 port

4 fiskfileér
(tex torsk)
250 g broccoli
1 dl ströbröd
2 st ägg
Smör till stekning
Salt & peppar


1. Dela broccolin i mindre bitar. Lägg i mixer tillsammans med ströbröd, salt & peppar.

2. Mixa & häll sedan upp på tallrik. Vispa hastigt ihop äggen i en djup tallrik.

3. Doppa fisken först i ägg & sedan i broccolimixet.

4. Hetta upp smör i en stekpanna på medelvärme. Stek fisken ca 2 min på varje sida.



Kommentarer
Postat av: Ullis

Den vart riktigt god faktiskt. Japp, blandar ihop allt, utom keson. Använder den som typ ostsås så jag varvar keson, röran och pastan :) Mums!

2010-03-20 @ 12:42:28
URL: http://foxxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang