Ingefärste med gurkmeja

DATUM: 2010-05-09 KLOCKSLAG: 16:00:43
För att lindra min hemska förkylning som jag fått gjorde jag detta téet som jag hittade på recept.nu förut. det var väl inte det godaste jag druckit men det slank ner! =)

Gurkmeja tar bort gifter i kroppen & bygger upp immunförsvaret. Ingefära är en av de kryddor som innehåller flest antioxidanter, det löser bl.a upp slem & är bakteriedödande.
Ingefära & gurkmeja ihop är kraftigt inflammationshämmande.


1 kopp:

Ingefära
Citron
Gurkmeja
Honung
Vatten



1.
Koka bitar av färsk ingefära i vatten ca 10 minuter.

2.
Sila vattnet ner i en kopp.

3.
Tillsätt citron, honung och gurkmeja.


Kommentarer
Postat av: Madicken

Tack så mycket :D:D

2010-05-09 @ 17:17:30
URL: http://conler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang