Deppigt regn

DATUM: 2008-08-12 KLOCKSLAG: 21:37:37

Godkväll allihopa!

Hoppas alla har det bra i regnet? Själv tycker jag det är rätt mysigt med regn.. fast det har blivit lite för mycket av det så det blir lite deppigt istället..
Nu när hösten kommer väntar en svår period, iaf för mig. Blir alltid så deprimerad av denna årstiden. Men OM det är av mörkret eller egna personliga problem vet jag inte riktigt.. möjligen kanske problemen man har förstärks av årstiden på något sätt? På våren blir man alltid så sprudlande glad och när sommaren kommer tänker man knappast på problem och bekymmer!
Dock har det blivit alldeles för mycket för mig den senaste tiden att hantera, så jag tänker återuppta kontakt med psykolog i höst. Gick hos en psykolog för några månader sedan men slutade där efter några ggr, fick inte ut så värst mycket, eller så kanske jag ville lösa allt på en gång.. jag vet inte, men nu ska jag iaf börja i höst igen. Och det känns bra, och även lättande så jag slipper bära mina problem för mig själv, och jag kan ju ändå inte lösa dom ensam :)

Har det hänt något annat nytt? Mja.. har hittat en annan natt tjänst på en av mina kompisars jobb som jag tänkte söka.. eftersom jag & Daniel helst vill bo i Kungälv hade det ju varit lägligt att byta arbetsplats och få lite närmare till jobbet.. (och ha en ursäkt för att slippa ta körkort än..haha) :)
Även för att arbeta mera ihop. Nu arbetar vi i stort sett ensamma där jag jobbar nu, och jag känner att jag saknar det sociala.. :(

Jag & Daniel har blivit erbjudna att komma ner till hans mamma och man i spanien i jan/feb, dom har hyrt en lägenhet i 2 veckor :)
Det tackar man inte nej till, så vi åker ner 1 vecka om allt löser sig med ledighet osv! Lägenheten ligger belägen i San Agustin, Las Palmas. Vi bodde på ett hotell ett stenkast därifrån sist vi var i spanien,  helt underbart. Har man något att se fram emot i höstmörkret.. :)

Må gott, nu ska jag dricka upp sista skvätten av mitt kaffe & spana in Facebook en stund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang