En luden vän..

DATUM: 2009-06-16 KLOCKSLAG: 17:56:51
Jag saknar att ha vovve ibland. Tittade på gamla bilder från när vi hade Titti. Det är mysigt att ha hund. Det ger så mycket glädje! Men oxå skönt att slippa att gå ut i regn, rusk & snöstorm, dessutom är det rätt olämpligt att ha hund när vi bor som vi bor, det är ju mycket smidigare när man har hus eller radhus tex så vovven får lite frihet. På senare tid så har Daniel nämnt att han vill ha hund igen, & vi har pratat om det till och från. Men vi får nog vänta tills vi hittar något lämpligare boende isf. Skaffar vi hund vill vi gärna ha en fransk bulldog, men jag har även haft tankar på shih tzu eftersom mina föräldrar har 2 stycken, dom är verkligen riktiga charmtroll! Frågan är om Daniel vill ha en pälsboll? :P


Lilla gumman & jag..


Shih tzu & fransk bulldog.
Bilder lånade från Google.

Kommentarer
Postat av: Molly

gud vilka gullig hundar!



det låter som att du har en härlig semester att se fram emot :)



själv har jag semester hela sommaren då jag är arbetslös, men jag ska mest vara hemma. ska ta en tur till gbg och sthlm också, men utomlands ska jag tyvärr inte :(

du får ha en fortsatt bra dag :) kramar

2009-06-17 @ 15:37:20
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Tobias

Hej hej tycker du ska skaffa en fralla, har själv två små frallor som springer runt och grymtar här hemma, är en underbar hund som inte kräver så jätte mycket, bor i lägenhet visserligen på bottenvåningen men det har funkat superbra!

2009-06-19 @ 08:38:05
URL: http://bkfralla.blogg.se/
Postat av: Tobias

Hoppas inte er midsommar också regnade bort som vår.

Våra frallor har inga speciella ovanor, skulle väl kanske vara att dom fiser en hel del, men det gör ju dom flesta hundarna.Dom älskar att jaga dammsugaren vilket kan vara lite påfrestande men försöker få dom att sluta med det.

Vill ni ställa ut hunden eller bara ha den som sällskap?Kan tipsa om ett företag som importerar valpar från tjeckien kostar en bråkdel av vad man får betala i sverige.

2009-06-20 @ 09:02:03
URL: http://bkfralla.blogg.se/
Postat av: Tobias

Du kan få en hund med stamtavla från tjeckien opckså, detta är inga svartuppfödare som jag har hämtat mina hundar ifrån det är mediterade kennlar i tjeckien som föder upp hundarna på samma sätt som dom gör i sverige.En av mina hundar har en svensk mamma men en tjeckisk pappa och valparna föddes i tjeckien.

2009-06-20 @ 14:02:56
URL: http://bkfralla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang