Broccoli & bönsoppa med curry

DATUM: 2009-11-12 KLOCKSLAG: 18:38:22
Idag åt jag denna soppan till middag. 
Tror jag hade lite för mkt curry i (ca 2-3 tsk) för det blev ganska hett :)

1 lök
Curry efter smak
Salt & peppar
1 tsk olivolja
3 dl grönsaksbuljong
150 g broccolibuketter
100 g kokta kikärtor

(kan bytas ut mot vita bönor eller linser)

Hacka löken & svetta den i olja med curry. Tillsätt buljongen, kikärtorna & broccolin & låt koka ca 10 min. Purea med en mixer & smaka av.


Bilder från Google.

Kommentarer
Postat av: S

Alla dina soppor verkar jättegoda, och inte en massa dyra ingredienser. Sånt gillar jag! Hit ska jag gå in och inspireras:)

2010-01-16 @ 12:35:47
URL: http://studentkrubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang