Tack allihopa.

DATUM: 2009-09-16 KLOCKSLAG: 11:04:26
Stort tack för alla gratulationer jag fick igår när jag fyllde år. Blev väldigt glad!
Min älskade sambo hade fixat smörgåstårta & champagne till mig. Han är för go :)
Nuförtiden så vet jag inte om jag har lust att fira så mycket när det gäller födelsedagar. Det räcker med en liten uppvaktning & sen är det bra med det. Man är ju inte lika entusiastisk längre när man blir 1 år äldre som förr när man såg fram emot 18-årsdagen.. ;)

Ska strax iväg till optikern. Idag ska det provas linser & ja, jag hatar att peta mig själv i ögonen, men va fan ska man göra när man vägrar att ha glasögon??
Jag hade linser ett tag men la ner det eftersom jag tyckte det var så jobbigt. Nu har jag vilat från dom & hoppas att jag kan lära mig använda dom nu igen. Va inne på att operera mina ögon ett tag för att få en perfekt syn men när jag tänker efter så finns det bättre (& viktigare) saker att lägga sina pengar på..

Ikväll ska jag & Jessica träna & idag blir det core som är inriktat på mage & rygg. Tufft pass men oj vad gott det kommer kännas efteråt :)

Nu ska jag till optikern. Önska mig lycka till :S


Smaskigt värre :)

Kommentarer
Postat av: jag

Hej!

Jag har operetat ögonen och det är en av de bästa sakerna jag gjort, värt varenda krona. Jag vande mig aldrig vid glasögon utan mådde dåligt av att ha på mig dom, kände mig så ful, och linser va så jobbigt och ögonen blev irriterade, torra.. så, opererade dom i januari i år, och nu har jag helt perfekt syn. Jag kan erkligen rekomendera det! Det kostade ungefär 20 000 för mig. Fråga gärna om du undrar något mer. Jag är så otroligt nöjd så jag talar varmt om det för alla jag hör funderar lite på det. :-)

2009-09-17 @ 08:52:39
Postat av: Carro

Ja, jag har också funderat mycket på det men jag vet inte om min syn stabiliserat sig ännu. Frågade min optiker igår om det & hon sa att den stannar av mellan 25 & 30 år. Ibland kan synen bli bättre också. Det är ju ingen mening att operera sig om synen blir sämre igen känner jag så jag väntar isf 3-4 år till :) Gör det ont? Vad gjorde du? Lasik?

2009-09-17 @ 10:51:46
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glömde säga grattis i efterskott också ju, grattis :-)



Jag gjorde M-elsa. Du kan alltid gå dit på en helt gratis undersökning, då kollar dom om dom kan göra op, vilken metod som funkar på dig osv. När jag ringde dom första gången ammade jag så jag fick vänta tills jag var klar med det, eftersom synen kan försämras när man fött barn. Men ett halvår efter ca så va det lugnt. Jag är 27, och en bekant som gjorde samma op på samma ställe förra året är också 27, och han är lika nöjd han. Fast han såg inte så väldigt dåligt, jag såg desto sämre, -3.75.

Hur dåligt ser du??

Operationen gjorde inte ont alls. Det kändes lte när man tog bort skyddslinserna efter 3 dagar, men man stod lätt ut, när man skulle få se bra :-)



Men jag kan verkligen rekomendera Globen ögonklinik i Gbg, dom är jätteduktiga och trevliga.

Jag har nu bättre än fullgod syn, och innan kunde jag inte ens läsa vad det stod på mjölkpaketet 3 dm framför mig :-)



Åldersnedsättning på synen kan och kommer jag säkert få ändå när man blir sådär 45, men det är många år kvar, och livskvaliten förbättras så otroligt mycket när man ser bra, utan att pilla i och ur linser varenda dag :-)

2009-09-17 @ 11:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang