Enkel spenatsoppa

DATUM: 2010-02-06 KLOCKSLAG: 19:04:54
Idag provade jag på att göra denna spenatsoppa. Jag minns att min farmor gjorde denna då & då & det fick mig att tänka tillbaka till tiden då jag var liten & satt i hennes kök.. Gud va jag saknar henne ibland.. =/
Nåja *suck* Nu till receptet som kommer från receptcentralen.se


Enkel spenatsoppa
4 port

500 g hackad fryst spenat
1 msk hackad gräslök
1 msk smör
3 msk vetemjöl
8 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
1 dl matlagningsgrädde
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
4 ägg


1. Koka äggen. Skala & skär dem i halvor.

2. Tina spenaten i 4 dl av vattnet i en stor kastrull.

3. Tillsätt smör & hackad gräslök. Pudra på vetemjöl & häll på resten av vattnet.

4. Smula i buljongtärningarna & låt soppan koka 10 min utan lock.

5. Rör i grädden i soppan.

6. Smaka av med salt & peppar.



Kommentarer
Postat av: S

Ja det är konstigt, man tänker ju sig att det är armarna som borde ta mest stryk. Jordgubbar och vindruvor har jag aldrig testat ihop, konstigt, för jag tycker väldigt mycket om båda två..det får jag göra någon gång!

2010-02-07 @ 17:28:47
URL: http://studentkrubb.blogg.se/
Postat av: Lars Eriksson

Hej

Gjorde spenatsoppan idag efter att ha hittat den här på din blogg å den va verkligen kanongod:)Ser att du har mycket roliga brödrecept här så jag kommer prova lite av dom också

Mvh lars

2010-02-18 @ 17:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang