Kokosmuffins med pecannötter

DATUM: 2010-01-25 KLOCKSLAG: 22:28:05
Detta receptet hittade jag i Laga Lätt förut & jag kände att jag verkligen var tvungen att testa detta recept.. ni vet ju att jag är lite svag för det här med muffins ;) Dom blev väldigt goda!
I receptet använde jag råsocker istället för vanligt strösocker.


Kokosmuffins med pecannötter
Ca 8 st

100 g smör, rumstempererat
1½ dl råsocker
2 ägg
1½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
3/4 dl kokosflingor
8 pecannötter
8 muffinsformar


1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa smör & socker till en kräm. Vispa i äggen.

3. Blanda mjöl, bakpulver & kokos. Vänd in i smörblandningen.

4. Fördela smeten i muffinsformarna. Stick ner en pecannöt i varje kaka.

5. Baka muffinsen gyllene mitt i ugnen ca 20 min. Låt svalna på galler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang