Kryddiga nötter

DATUM: 2010-01-30 KLOCKSLAG: 10:33:39
Igår provade jag även på det här - kryddiga nötter! Resultatet blev rätt bra, förutom att det kunde säkert varit dubbelt så mycket krydda i.. Detta kommer jag iaf definitivt att testa & göra igen. Jag köper aldrig smaksatta nötter i affären eftersom dom innehåller så mycket skit (raffinerat socker, konserveringsmedel) utan kör på naturella. Men någon gång ibland är det gott med smaksättning & detta är ett enkelt sätt att göra det på!


Kryddiga nötter

Kryddor t.ex: Chili, kanel eller grillkrydda

2 äggvitor
5 dl valfria nötter
(jag använde mandel & hasselnötter)
1 tsk krydda


Vispa äggvitorna lätt och rör ner kryddorna. Blanda ner nötterna. Rör om, sprid ut i långpanna och rosta i ugn 15-20 min i 200 grader. Rör om då och då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang