Nyttigare morotskaka

DATUM: 2010-01-11 KLOCKSLAG: 13:13:16
Denna kakan är min absoluta favorit! Det finns INGET som slår denna kakan! INGET! I förrgår när jag bläddrade genom gamla Iformtidningar så hittade jag ett lite nyttigare recept på denna underbara kaka & bestämde mig för att göra den.
Nu är detta en morotskaka utan glasyr på toppen, men den smakade lika gott ändå. Det var svårt att sluta äta kan jag säga! Nu fanns inte kanel med i receptet från början så jag lade till det.

Morotskaka
ca 15 bitar

2 ägg
75 g råsocker
30 g vetemjöl
ca 2 tsk kanel
2 tsk bakpulver
300 g riven morot
150 g hasselnötter, finhackade


Vispa ägg & socker vitt & pösigt. Sikta i mjöl & bakpulver & blanda i morötter, nötter & kanel. Fördela i en kakform eller springform & grädda i 175 grader ca 40 min. Skär upp kakan när den har svalnat. Kan frysas i mindre bitar & tinas upp när man behöver något gott till kaffet =)


Bild från Google

Kommentarer
Postat av: Molly

sv: okej, då förstår jag :) så då är du klar lagom till sommaren? :)



tack för ett bra recept på morotskaka. jag har letat efter ett och nu har jag hittat ett bra :)



ha en bra vecka! kramkram

2010-01-11 @ 15:21:10
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

lagade den för nått tag sen =) !

2010-05-28 @ 09:38:47
URL: http://lanjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang