Raw avokadosoppa

DATUM: 2010-06-12 KLOCKSLAG: 09:05:08
Igår provade jag mitt första rawrecept ur boken "Rawfood på svenska" & det blev denna avokadosoppan. Jag älskar avokado & soppan var ok men jag tror man måste ställa om kroppen från att äta varm mat till kall då maten aldrig upphettas riktigt vid rawfood. Just det tog bort min upplevelse lite :)
Lägger ut receptet ifall någon annan vill prova!


Raw avokadosoppa
1 person

1 avokado
ca 2 dl vatten
torkade chiliflingor
(eller en bit av torkad chilifrukt)
1 vitlöksklyfta
örtsalt efter smak
ca 2 tsk citronjuice



1. Mixa ingredienserna till avokadosoppan. Börja med avokado & lite vatten & smaka av efterhand med vitlök, örtsalt & citron.

2. Servera med en sidosallad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang