Sojakorv med broccoli & blomkål

DATUM: 2010-03-03 KLOCKSLAG: 07:53:32
Lade aldrig upp dagens middag igår så den kommer idag istället. Inget speciellt egentligen men det enklaste är nästan det godaste!
Anledningen till att jag använder rå broccoli & blomkål är för att det ger mer tugg & för att det helt enkelt smakar bättre.


1 person

2-3 sojakorvar, skivade i bitar
Broccolibuketter, råa
Blomkålsbuketter, råa
1 burk krossade tomater
2 vitlöksklyftor
Ketchup
Örtsalt, chili


1. Börja med att göra iordning blomkålen & broccolin. Koka upp vatten & lägg i buketterna. Koka i någon minut. Skölj i durkslag i kallt vatten.

2. Stek korvbitarna tills dom fått färg. Pressa ner vitlöksklyftorna & låt steka ihop ca 1 minut.

3. Häll i de krossade tomaterna, ketchupen & buketterna. Krydda. Låt småputtra ca 5-10 min. Servera med pasta.




Kommentarer
Postat av: Frida

Ja jag tycker mycket om köttet :) Skulle även vilja testa att blanda det tjocka i kokosmjölken på burk med t.ex. yoghurt eller ha ovanpå gröten. Det skulle nog vara gott!

2010-03-03 @ 12:02:39
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: anna

Oj! Vilken inspirerande blogg! Vad taggad jag är på att bli nyttig nu. Och så enkla recept, med så få ingredienser! Helt fantastiskt. Keep on the good work! ;)

2010-03-03 @ 21:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Designed by Hang